tisdag, september 29, 2009

konsten att missa en träning

jag heter jakob klasander o gillar fotboll. har gjort det sen jag va typ 5 år o började i åffs fotbollsskola. i 13-14 år spelade jag i åff och mötte nästan alla mina vänner från åtvidstiden igenom ett gemensamt fotbolls intresse.

jag har inte skött mitt intresse. jag spelar inte längre fotboll.

detta beror inte på avsaknad av intresse. varje chans som jag ärligen får tar jag. men att hitta ett lag som förbarmar sig över en gammal högerback är svårt. framförallt att hitta ett som man smidigt kan vara med i.

därför har jag ibland spelat för skojs skull, för tränings skull.

det skulle jag göra. ÖG har med några andra nationer innefotboll i victoriahallen i lund. dit skulle jag. klockan 16 idag. tack. det blir bra.

jag blir av någon anledning stressad runt 14:45, bussen gick fem över. va tvungen att skita, packa och dricka kaffe. jag satte raskt igång och fem över satt jag på bussen. ungefär på andra sidan kanalen, mario sett, kom jag på en sak. kaffebryggaren! jag hade packat, jag hade gjort tvåan.men inte druckit kaffe o därmed inte stängt av bryggaren. klickar på stop-knappen o hoppar av i värnhem.

suck. förbannat seg. kuken.

i ren frustration gick jag in på värnhems systembolag. 6 sofiero, 6 femkommatvåan. sen hem. drack beskt kaffe.

tack.

3 kommentarer:

  1. Kanske dags att ta tag i det där, du börjar låta lite fet när du skriver.. måste ju finnas hur mycket fotboll som helst där nere? eller är det "fullt" överallt? Blev sugen på bärs när jag såg inlägget, men det får det bli imorrn med lite hockeyallsvensk ppv.. kan det bli hetare?

    SvaraRadera
  2. Men du måste erkänn, kaffe är godast när det är kallt...

    SvaraRadera
  3. Antingen blir man en framgångsrik fotbollsstjärna i ÅFF eller så blir man professor på universitet(valfritt...

    SvaraRadera