lördag, oktober 03, 2009

Ofredad av SJ

SJ, vad har jag gjort för att förtjäna er inkompetens. Jag vet, ni behöver två års utbildning för att få styra spakarna på ett öresundståg eller motsvarande. Men det är sällan där problemet ligger va? En åtgärd var bland annat att dörrarna stängs tidigare så tåget kommer iväg snabbare från station. Men icke. Det är någon som vill att jag inte ska komma hem i tid, ja, t.ex. fyrtio minuters försening denna veckan på en sträck, inte sammanlagt så alla är med. Så snälla du som sitter där och sabbar för oss andra, placerar löv på spåren, stänger av strömmen och allt annat, lägg av med det. Det är inte kul. Det slutar bara i att människor blir självmordsbenägna. I mitt fall vill jag bara hem och surfa på internet innan jag måste lägga mig för att komma upp för att kunna passa ER tid...

2 kommentarer:

  1. det är säkert den autonoma vänstern som lägger löv på spåren

    SvaraRadera
  2. Kan också vara überliberaler som vill att det ska vara en frihet att sitta i rusningstrafik i två timmar till jobbet...

    SvaraRadera