lördag, september 26, 2009

Konsten att ta en bakfylla

Ja, i skrivande stund är jag bakfull. Så, då har vi redogjort det. Saken är den att jag borde börja dricka nu också i och med att jag ska dricka ikväll igen. Men det är en annan historia. Jag sitter här med en liter vatten och försöker släcka den osläckliga törsten trots att jag vet att det jag behöver är saltlösning, vilket leder mig till punkt två på schemat. Man är ju helt enkelt för djävla trött för att gör ett jefla jota t.ex. göra saltlösning. Mat, ja, jag är jävla hungrig. Hade jag inte varit på besök hos mina föräldrar hade min hungerförlopp sett ut ungefär så här; Faaaaan....lägga mig soffan och försöka maten att komma till mig....tillslut hade jag masat mig ner till Hassan för en falafelrulle runt hörnan. Hur som helst, jag skulle varit så smart att kylen är fylld innan man går ut och dricker sig full så att man på morgonen redan har ägg och bacon(som för övrigt räddade livet på mig en gång då jag hade den värsta bakfyllan någonsin....Hellacopters+läsk+sova på en smutsig madrass som delades med Roger). Så maten är elementärt i ett sånt här drama. Ursäkta, men jag börjar tappa fokus. Nå ja. Nog med att jag är bakfull, så slår jag på TV:n och får se den där jävla Ankan på tv. Jag kräks och byter kanal. Så då har hon också fått en liten spot här. Personer som hon hade givetvis inte funnits i Skandinavia. Så jag mår bra igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar