torsdag, september 03, 2009

tan φ1-2=(y2-y1/x2-x1)

Kanonväder ute, ändå sitter man här och funderar över bäringar och koordinater vilket i stort summerar denna veckas plugg som nu kommit till till sin slutpunkt, eller 401-400 om man tar det i gon. Klassen jag går i börjar arta sig, många jäkligt sköna människor visade det sig, även om få är sportintresserade så verkar det som att jag får hit ett gäng på lördag. Fotbollen kanske inte lockar så värst många, men det verkar inte som att någon spottar i glaset när tillfälle ges.

Imorrn har skolan fixat en bussresa längs med höga kusten med klättring och linbana, kan nog bli skoj. Knappt klättrat något tidigare men det finns nog grymma förutsättningar för det här uppe kan jag tänka mig. På lördag bär det av till Sundsvall och biltema. Att gå 4km i vardera riktning till plugget är förjävla trist så planen är att införskaffa en billig cykel. Det ultimata hade varit en liknande moppe som johnny har, men palla leta.

På onsdag ska jag käka surströmming och spela bingo med vad jag bara kan anta är 70+are i hyresgästföreningen. Lite kul att hoppa på udda grejer sådär, sen är det aldrig fel att stå på god fot med grannarna.. om det inte slutar med att jag tittar djuuupt i glaset och anklagar Rune, 83, för bingofusk och drar niven. Aldrig ätit surströmming ska jag erkänna..nån annan?

Nu närmast; Tacopaj och tjafs med glocalnet, ha en fin torsdag boys

2 kommentarer:

  1. hej.

    är bakis o måste läsa massa sidor tills imorrn. men detta är världens bästa gamla människor/bingo-skämt.

    http://www.youtube.com/watch?v=TXT1_6R9C6M

    men kul dala. låter bra. jag återkommer

    SvaraRadera
  2. Bingo, sounds fun. Anta att rune ocksa drar kniv, da är det illa ute för dich...Men surströmming, smakar inte det bara skit helt enkelt?

    SvaraRadera