tisdag, september 08, 2009

Östgoten, Dala och Jod, Rädda(r) Barnen!

Första ska jag börja med att berätta om en händelse idag, inte mycket till händelse, men så där "Huvudet-på-spiken"-bra. Det skedde i närheten av Triangeln i Malmö idag, vi, ett gäng, gick ner för S.Förstadsgatan och snackade lite. Då ser jag två tjejer som är från Rädda barnen och tydligen vill att människor ska gå i med och stödja dem med pengar, jag har redan fastnat i Amnesty och Green Peace, ja, hör o häpna. Så jag tänkte mig minsann inte fastna där också så jag går förbi och låtsas som att jag inte hör dem. Under tiden kommer en av tjejerna fram till en annan av oss i gänget och ställer frågan; "Hej, har du hört talas om Rädda Barnen?". Ja, säger personen i fråga och går vidare. Tjejen står kvar och försvinner i vimlet av folkmassan. Tråkig och sann behandling för en sådan person. Poängen med att rekrytera folk på stan är ju att de ska ha stora jackor i gälla färger med logon på ryggen och helst en keps. På så sätt kan människor som helst vill undvika denna konfrontation få en varning en bit ifrån. Men i Skandinavia kommer detta aldrig ske. Förbjudet, jag hänvisar till Jakobs utopiska lagar där allt detta de står för redan är i ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar