tisdag, november 17, 2009

Jakobs julafton

Hej, mitt namn är Jod och jag hatar julen. Jag insåg idag hur mycket jag hatar julen och hur mycket mer jag kommer fortsätta hata den framöver. Det är Östgotens födelsedag tillika julafton och jag står inne i en livsmedelsaffär jämte en stor tomte i plast som sjöng versionen av Jingle bells som spelas i Dödligt vapen ett. Det finns alltså, nu den 17 november, redan en hel djävla sektion, en 1/8-del, av affären som är proppad med, framför allt röda, julattiraljer. Helt i överflöd. Jag kan förstå att midsommarsnapsen säljs samt andra dylika prylar, men de dricks upp eller förstörs i sedvanlig ordning till sången av små grodorna. Julprylarna borde ju, i min värld, bevaras och användas år efter år. Jag mår illa, mår dåligt när jag ser människor vältra sig i julpynt. Nej, tack. Ge mig Festivus så jag, dala, östgoten och George kan hata den tillsammans...

2 kommentarer:

  1. jag håller med mario. jag ska flytta.alternativ sluta bry mig. men vet inte om jag kan göra något av dessa alternativ. hoppas!

    SvaraRadera