torsdag, november 19, 2009

Int´errenå

En månad senare har man inte bara räddat datorn från totalt haveri, jag har också köpt ett sprojlans nytt 79 :- tangentbord, går som en dans.

Jag håller med dig i mångt och mycket Jod, men här i Kramfors, den västligaste delen av östblocket så måste jag säga att vi ändå kunde behöva en dos av västvärldens "julanda".
Å andra sidan är det precis som i exempelvis gamla DDR, det finns inget att konsumera i kramfors.. Men jag hade inte tackat nej till lite julpynt på stan och höra nån juldängare i högtalarna när jag står inne på konka och väljer salladshuvud. Men snart får jag väl nog av gråa människor, tomma gator och tråkiga husliv och tar klivet över muren och firar festivus jag med.
För övrigt anser jag att must och glögg ska få konsumeras redan i början av oktober t.om. mars månad. De är två helt oskyldiga drycker som våldtagits av julen, är det kallt och jävligt, fram med glöggen.

- Har lärt mig en läxa gällande låsfunktioner, är det öppet så Kommer någon förr eller senare att sova i din bil..

- Vokaler i slutet av ord existerar knappt här.. " Huvva, de kom som å bar tog mina shushu kronor, ja klar knappt av mer".. blä.. kan jag få lite mer från åtvidabergs ink, behöver variation.

- Varför är X norr och Y öst i Geo och Leica men tvärtom i Gis och Autocad? Varför kallar man inte bara allt för N och E så man slipper skiten, Mario, sätt en man på det.

Morgondagens bestyr består av två saker.. utsättning av hushörn, 18 mm var helt åt skogen tydligen.. tur man har varit på banken och inhandlat 5 olika sorters glögg ;) att fylla termosen med när man är känner sig hurven under moderlandets gråa tak.

1 kommentar: